2014. április 18., péntek

Hartyáni krémes


Limaránál láttam, aztán megkerestem az én régi receptes füzetemben :)
A tészta ugyanaz volt, csak a töltelék más.  Nálam lisztből főzött krém szerepelt.
Most a pudingporos változatot készítettem el, ahogy láttam.

Tészta hozzávalói:
30 dkg liszt, 10 dkg ráma, 20 dkg porcukor, 1 sütőpor, 2 evőkanál kakaó, 1 tojás, 1 dl tej.
Két kb. 30x35 cm-es egyforma lapot nyújtok sütőpapíron, majd a kisütöm. Papírostul tettem a tepsibe és emeltem ki, könnyebb vele dolgozni. Nagyon puha, mikor kikerül a sütőből, majd bekeményedik.

Krém hozzávalói az én receptemben:
fél liter tej, 3 evőkanál liszt, 2 csomag van.cukor, 20 dkg vaj, fél dl rum, 2 dl tej. 

Limaránál a krém hozzávalói: 
1 l tej, 12 evőkanál cukor, 3 csomag vaníliás pudingpor, 25 dkg vaj
A tejet a pudingporral elkevertem, megfőztem. Hozzáadtam a cukrot, majd hagytam kihűlni. Utána habosra kevertem a vajjal.

+ 1 csomag babapiskóta, rumaroma, tortabevonó csokoládé, fél dl olaj

Összeállítás
Tepsibe raktam az egyik kakaós lapot.
Rákentem a krém felét.
Ráfektettem a babapiskótákat, megkentem a tetejüket rummal (rumaromával - nálam).
A krém másik felét is rákentem, a második lapot ráhelyeztem.
A tetejére simítottam a mikróban étolajjal felolvasztott csokoládét.

Hűtőben másnapig állnia kell - ez volt  a legnehezebb, kivárni! :)

És..
készültek linzerek is, nyuszis is volt közöttük :)
Recept: 30 dkg liszt, 20 dkg ráma, 10 dkg porcukor. Nincs benne se tojássárgája, se sütőpor. Egy éjszakát hideg helyen pihent.



1 megjegyzés:

teller-cake írta...

Nem ismerem ezt a sütit, de felcsigáztál! :)