2013. május 12., vasárnap

Sós ropogós kifli



Katica blogján megtetszett a kefíres kifli. Nekiálltam én is sütni.
Készítettem egy gyors kovászt. Kb. 1 kanál liszt, 1 dkg élesztő, és kb 0-5 dl vízből. Ezt hagytam kb. 3 órát állni. Aztán innen eltértem olvasott recepttől. 
65 dkg liszt, kb. 3,5 dl krumpli főzőleve, 3 dkg élesztő, fél pohár joghurt, 3 evőkanál olaj. csipet cukor. Sót nem tettem bele, mert a főzőlében volt. Ezt összeállítottam és dagasztottam - természetesen gép nélkül. Felvett még lisztet-jócskán. Duplájára dagasztottam. Nyolc részre osztottam és kifliket formáztam belőlük. Lekentem vízzel és durva sóval megszórtam a felét. Köszi Cilkó a sót! :)  Aztán újra jött a pihentetés. Előmelegített sütőben egy pohárnyi víz társaságában sültek ilyen óriási szépre.  Jó ropogós lett! :) 


6 megjegyzés:

Berjo írta...

De gyönyörűek, már harapnék is bele!!!

Máriaborcsa írta...

Fincsi!!!!!

Hegemony77 írta...

Nagyon jól néz ki!

Illéskrisz Konyhája írta...

Ez nagyon guszta! Nekem is meg kell sütnöm!

Kati írta...

DE szépek, ügyes vagy:)

Gabriella írta...

Hmmm... de finomságos lehet. :P Olyan szépek, tökéletes. :)