2019. január 2., szerda

Vaszilopita és rétes


Az év első napján sütöttem úgy,
ahogy anyukámtól ellestem ...egyszer ... valamikor ...

Ő így készítette, profin:
http://farcialkot.blogspot.com/2010/12/vaszilopita-ujev-napjara.html

Nálam csak 8 levél készült, nyújtottam, amennyire csak tudtam!
A család szerint- mert én nem szeretem diósan - jól sikerült, csak a szélén volt kevés a "cucc" , no ezt még gyakorolnom kell! 






Az előző év utolsó napján meg betekertem az évet!
Remélem, minden rosszal együtt ... 
Életem második rétese, az első még anyuval készült egyszer ... régen... 
Akkor ő azt mondta, hogy inkább 10 Vaszilopita levelét készíti el, mint még egyszer rétest húzzon ... 

A tészta most : kb. 50 dkg liszt, 1 tojás, csipet só, kb. 2,5 dl langyos víz egy evőkanál ecettel, 1 evőkanál zsír.
Ezt most kivételesen dagasztógépbe tettem, mert közben mást csináltam, és kb. 35-40 percig dagasztottam. Gombócot simítottam belőle , lekentem olajjal és 40 percig pihentettem. Aztán lisztezett terítőn nyújtottam, amennyire csak tudtam. 
Túros, mazsolás, tejfölös, citromhéjas, cukros tölteléket kapott. Előtte megspricceltem olajjal a tésztát. Feltekertem - most már tudom, hogy lazábban kell legközelebb! 
Lekentem olajos tejföllel és megsütöttem.  Porcukorral megszórtam a tetejét! 









2 megjegyzés:

Clipping Path Service írta...


I really like and appreciate your post.Thanks Again. Keep writing.

Clipping SOLUTIONS írta...


Thank you so much for sharing this informative blog with us this was really amazing and I’m really thankful to you.
background removal service